Kennisbank

Uitleg bij marketingtermen

 Hieronder vind je veelgestelde vragen en marketing begrippen. Mocht je er meer vragen over hebben, aarzel niet om ons te contacteren.

ADVERTORIAL

Een advertorial is een advertentie die eruitziet als een redactioneel stuk. Advertorials worden gebruikt in papieren kranten, maar ook op de websites van die kranten en zelfs op blogs. Boven een advertorial moet duidelijk ‘advertorial’ staan. Zo is het voor lezers...

Lees meer

AIDA-MODEL

Dit is een marketingmodel met vier fases, waarin je je doelgroep aanspoort tot actie. Het gaat om de volgende stappen: Attention, Interest, Desire en Action. Het is een ideaal model om te gebruiken voor het strategische beleid van jouw bedrijf. In de eerste stap van...

Lees meer

BACKLINK

Een backlink is een link op een andere website die verwijst naar jouw pagina. Ze kunnen van andere websites komen, maar bijvoorbeeld ook van blog- of nieuwsartikelen. Hoe meer (natuurlijke!) backlinks je krijgt, hoe sneller en beter je wordt gevonden door bezoekers en...

Lees meer

CALL-TO-ACTION (CTA)

De call-to-action is de oproep aan een websitebezoeker of lezer van een commerciële boodschap om tot actie over te gaan. Bijvoorbeeld om een product aan te schaffen, een brochure op te vragen of vrijblijvend een afspraak te maken. Een goede call-to-action is bepalend...

Lees meer

CUSTOMER JOURNEY

De customer journey is globaal de “reis” die een klant aflegt wanneer hij of zij een product gaat kopen en die verder duurt tot na de consumptie. De customer journey omvat eigenlijk het hele traject en alle contactpunten tussen een consument en een bedrijf, product of...

Lees meer

DMU (Decision Making Unit)

Een decision making unit (ook wel DMU genoemd) bestaat uit alle spelers die deelnemen aan het aankoopproces. Binnen deze unit onderscheiden we: De initiator (initiatiefnemer of informant) is degene die als eerste suggereert om of denkt aan het kopen van een bepaald...

Lees meer

LANDINGSPAGINA

Ook wel: landing page, instappagina, entrance page of bestemmingspagina De landingspagina, landing page of bestemmingspagina is de webpagina waar een bezoeker een website binnenkomt na het klikken op een banner, tekstlink, tekstadvertentie of zoekresultaat. Vaak...

Lees meer

NATIVE ADVERTISING

Native advertising is een vorm van (online) adverteren waarbij de advertenties naadloos opgaan in de omgeving. Ze liggen bijvoorbeeld qua design, maar ook qua look en feel op een lijn met de gewone content op een website of magazine. Daarnaast is het ook nog eens...

Lees meer

SERP (Search Engine Result Page)

Het zoekresultaat, ook wel Search Engine Results Page (SERP), is de resultaatpagina met links naar de door de zoekmachine gevonden webpagina's bij een ingevoerde zoekopdracht. De zoekresultaten worden gerangschikt naar relevantie en autoriteit, op basis van het...

Lees meer

SEO

Met SEO (Search Engine Optimization) of zoekmachine optimalisatie worden alle activiteiten bedoeld waarmee jouw website beter gevonden wordt door online zoekmachines. De belangrijkste zoekmachine in België is Google. Alle activiteiten zijn erop gericht dat jouw...

Lees meer

TONE OF VOICE

De tone of voice is de stijl waarin een bedrijf of merk communiceert met de doelgroep. Dus letterlijk "de toonaard" van de stem van de organisatie. Het toepassen van één vaste toon in teksten en andere communicatievormen maakt de organisatie herkenbaar en is...

Lees meer

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Bekijk in onze vlog hoe je leert denken in doelgroepen.

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is je commercieel beleid als een kip zonder kop. Plik plok acties zullen weinig of geen effect hebben. In deze vlog vertellen we je hoe je te werk kan gaan om jaarlijkse doelen te stellen.