AIDA-MODEL

Dit is een marketingmodel met vier fases, waarin je je doelgroep aanspoort tot actie. Het gaat om de volgende stappen: Attention, Interest, Desire en Action. Het is een ideaal model om te gebruiken voor het strategische beleid van jouw bedrijf. In de eerste stap van het model wordt er aandacht getrokken middels een bepaalde boodschap aan jouw doelgroep. In de tweede fase moet je de interesse van jouw doelgroep wekken, en bij ‘desire’ doe je er alles aan om je doelgroep te laten verlangen naar jouw product of dienst. Tot slot zorg je er in de laatste fase voordat je doelgroep daadwerkelijk een actie uitvoert.

 

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is uw commercieel beleid als een kip zonder kop, uw plik plok acties leiden tot weinig of niets.

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Leer denken in doelgroepen.

Vertel een verhaal!

Uw verhaal blijft veel beter plakken bij uw potentiële klanten dan een opsomming van uw producten of diensten.