NATIVE ADVERTISING

Native advertising is een vorm van (online) adverteren waarbij de advertenties naadloos opgaan in de omgeving. Ze liggen bijvoorbeeld qua design, maar ook qua look en feel op een lijn met de gewone content op een website of magazine. Daarnaast is het ook nog eens content die interessant is om te delen. Hiermee zijn de native advertenties veel effectiever dan bijvoorbeeld banner ads op websites: native ads worden gemiddeld zo’n 52% vaker bekeken.

Dit komt doordat de content van native advertenties niet lijkt op die van een reclame. Hiermee betekent het ook meteen meer werk voor de schrijver. De content moet namelijk voor elke advertentie opnieuw gemaakt worden zoals je dat normaal gesproken ook zou doen voor “gewone” content. Een voorbeeld van native advertising is een advertorial, zolang die niet teveel laat doorschemeren dat het om gesponsorde content gaat, maar echt de mening of ervaring van de uitgever naar voren laat komen.

Men verwacht dat native marketing een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de online marketing. Het zijn immers advertenties die door de lezer niet als vervelend worden ervaren en die meeliften op de geloofwaardigheid van het medium waarop de reclame wordt getoond. 

Terug naar de kennisbank >>

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Bekijk in onze vlog hoe je leert denken in doelgroepen.

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is je commercieel beleid als een kip zonder kop. Plik plok acties zullen weinig of geen effect hebben. In deze vlog vertellen we je hoe je te werk kan gaan om jaarlijkse doelen te stellen.