NATIVE ADVERTISING

Native advertising is een vorm van (online) adverteren waarbij de advertenties naadloos opgaan in de omgeving. Ze liggen bijvoorbeeld qua design, maar ook qua look en feel op een lijn met de gewone content op een website. Daarnaast is het ook nog eens content die makkelijk gedeeld kan worden. Hiermee zijn de advertenties veel effectiever dan bijvoorbeeld banner ads op websites: native ads worden gemiddeld zo’n 52% vaker bekeken.

Dit komt doordat de content van native advertenties niet lijkt op die van een reclame. Hiermee betekent het ook  meteen meer werk voor de uitgever, degene bij wie de advertentie geplaatst wordt. De content moet namelijk voor elke advertentie opnieuw gemaakt worden zoals je dat normaal gesproken ook zou doen voor “gewone” content. Een voorbeeld van native marketing is dan ook een advertorial, zolang die niet teveel laat doorschemeren dat het om gesponsorde content gaat maar echt de mening of ervaring van de uitgever naar voren laat komen.

Verwacht wordt dat native marketing een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de online marketing. Het zijn immers advertenties die door de lezer niet als vervelend worden ervaren en die meeliften op de geloofwaardigheid van het medium waarop de reclame wordt getoond.

Terug naar de kennisbank >>

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is uw commercieel beleid als een kip zonder kop, uw plik plok acties leiden tot weinig of niets.

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Leer denken in doelgroepen.

Vertel een verhaal!

Uw verhaal blijft veel beter plakken bij uw potentiële klanten dan een opsomming van uw producten of diensten.