Search Engine Result Page (SERP)

Het zoekresultaat, ook wel Search Engine Result Page (SERP), is de resultaatpagina met links naar de door de zoekmachine gevonden webpagina’s bij een ingevoerde zoekopdracht. De zoekresultaten worden gerangschikt naar relevantie en autoriteit, op basis van het algoritme van de gebruikte zoekmachine. Resultaten kunnen worden verdeeld over meerdere pagina’s, waarbij een positie bovenaan pagina 1 de meeste kans geeft om aangeklikt te worden.

Binnen resultaatpagina’s bestaat er onderscheid tussen organische resultaten (gerangschikt op basis van inhoudelijke criteria) en gesponsorde resultaten (adverteerders die deelnemen aan het advertentieprogramma van de zoekmachine, zoals Google Ads). De kunst van het optimaliseren van webpagina’s voor organische zoekresultaten noemt met SEO (Search Engine Optimization). De betalende variant om bovenaan de gesponsorde resultaten te komen noemt met SEA (Search Engine Advertising)

     

    +32 470 870 444
    karine@costimulus.be

    Onze recente berichten:

    Denk in doelgroepen

    “De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Bekijk in onze vlog hoe je leert denken in doelgroepen.

    Stel doelstellingen

    Zonder concrete doelstellingen is je commercieel beleid als een kip zonder kop. Plik plok acties zullen weinig of geen effect hebben. In deze vlog vertellen we je hoe je te werk kan gaan om jaarlijkse doelen te stellen.