SERP (Search Engine Result Page)

Het zoekresultaat, ook wel Search Engine Results Page (SERP), is de resultaatpagina met links naar de door de zoekmachine gevonden webpagina’s bij een ingevoerde zoekopdracht. De zoekresultaten worden gerangschikt naar relevantie en autoriteit, op basis van het algoritme van de gebruikte zoekmachine. Resultaten kunnen worden verdeeld over meerdere pagina’s, waarbij een positie bovenaan pagina 1 de meeste kans geeft om aangeklikt te worden.

Binnen resultaatpagina’s bestaat er onderscheid tussen organische resultaten (gerangschikt op basis van inhoudelijke criteria) en gesponsorde resultaten (adverteerders die deelnemen aan het advertentieprogramma van de zoekmachine, zoals Google Ads).

     

    +32 470 870 444
    karine@costimulus.be

    Onze recente berichten:

    Stel doelstellingen

    Zonder concrete doelstellingen is uw commercieel beleid als een kip zonder kop, uw plik plok acties leiden tot weinig of niets.

    Denk in doelgroepen

    “De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Leer denken in doelgroepen.

    Vertel een verhaal!

    Uw verhaal blijft veel beter plakken bij uw potentiële klanten dan een opsomming van uw producten of diensten.