Verkopen

Verkopen is zoveel meer dan babbelen. 

Leren verkopen

Verkopen is zoveel meer dan babbelen. Eigenlijk is het zo ongeveer het tegenovergestelde. Sales is in de eerste plaats goed luisteren naar je potentiële klant. En je product kennen natuurlijk, dat is een must. Voeg daar een flinke snuif marktkennis aan toe en breng het geheel op smaak met verkooptechnieken. Dan is zelfs je moeilijkste klant een “piece of cake”!

“En iedereen kan dat leren?”, vraag jij je af? Jawel, met +20 jaar ervaring op de teller, durven wij met stelligheid beweren dat wij van iedereen die gelooft in zijn product een goede verkoper kunnen maken. Een goede verkoper die graag verkoopt, die veel verkoopt, en dat alles met de smile.

 

SALES TRAINING

Onze Sales Trainingen zijn theoretisch waar nodig, maar ook zo praktijkgericht mogelijk.

Wij verstaan onder “sales training” alle commerciële opleidingen, dus ook voor receptionisten of voor zaakvoerders. We geven dan ook altijd verkoop trainingen op maatOp maat van professionele verkopers, maar evengoed op maat van medewerkers die niet op de commerciële dienst werken. Of zaakvoerders die veel liever met hun core business bezig zijn, dan te moeten verkopen.

Zelfstandige of grote organisatie? Geen probleem wij passen ons aan!

Hoe “op maat” is zo’n sales training op maat?

Een op maat sales training op de werkplek is intensief, doelgericht, kort, to-the-point en toegespitst op jouw vakgebied.
De opleidingen worden uitgewerkt volgens jouw wensen met jouw input of na doorlichting van de bestaande structuren, gewoontes en medewerkers. En dat wil uiteraard zeggen dat wij eerst gaan praten voor we die training op maat maken.

Voorbeelden van mogelijke opleidingen:

  • Leren verkopen voor zaakvoerders
  • Nieuwe medewerkers opleiden voor binnen- of buitendienst sales
  • Algemene verkooptraining (aangepast niveau van juniors tot Sales Directors)
  • Opleiding Account Management
  • Opleiding klantgericht denken en doen voor alle (front desk) medewerkers
  • Sales training voor een beursdeelname
  • Telefoontraining voor reserveringsmedewerkers
  • … 

“Karine is een zeer ervaren sales expert en weet haar kennis goed over te brengen op anderen. Tijdens haar tweedaagse sales training heeft ze in snel maar duidelijk tempo alle ins en outs met ons gedeeld. Haar manier van training geven zorgt voor interactieve en leerzame sessies. Door haar persoonlijke aanpak weet ze je zelfvertrouwen te geven en te enthousiasmeren.”

Bieke Wolff

Sales Executive

SALES COACHING

Sales Coaching is het begeleiden -als een soort mentor- op vlak van commerciële reflexen en motivatie op middellange en langere termijn.

  • Commerciële begeleiding van zaakvoerders
  • Opvolging en begeleiding van personen die een Costimulus Sales Training hebben genoten
  • Coaching van sales teams teneinde bepaalde resultaten te behalen
  • Coaching van junior sales teams die men snel wil laten doorgroeien
  • Begeleiding van sales medewerkers van op afstand

 Doel van deze fase is vooral steun te bieden, een klankbord te zijn voor commerciële reflexen, mensen te motiveren ervoor te gaan, inzicht aan te scherpen, minder sterke punten weg te werken, ervaring te delen,…
Uiteraard kan dit aangevuld worden met Sales Training on the spot

Ja, dat lijkt me wel wat!

SALES INTERIM MANAGEMENT

Sales Management is het omzetten van lange termijn marketingstrategie in middellange – en korte termijn sales actieplannen alsook het opzetten van de daartoe noodzakelijke sales infrastructuur.

  • Uitwerken van concrete sales actieplannen per doelgroep
  • Ontwikkelen sales tools (o.a. klantendatabase, gestandaardiseerde offertes, follow up systeem, meetinstrumenten om resultaten (=R.O.I.) te meten, klantentevredenheid enquêtes, promotiemateriaal, presentaties, website, mailings, persberichten, …)
  • Ontwikkelen van databasemarketing systeem
  • Ontwikkelen/ doorlichten van een sales structuur
  • Ontwikkelen/ doorlichten van (key) account management
  • Ontwikkelen/ doorlichten van Customer Relationship Management

Na deze fase kan je eigen personeel worden ingezet om (delen van de) acties uit te voeren, eventueel na bijscholing (zie Sales Training) of van op afstand bijgestaan met onze ervaring (zie Sales Coaching). Daarnaast bieden wij je de mogelijkheid om bepaalde acties aan ons uit te besteden, zodat we ze ook zelf daadwerkelijk uitvoeren voor jou. 

Dat heb ik nodig!

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is uw commercieel beleid als een kip zonder kop, uw plik plok acties leiden tot weinig of niets.

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Leer denken in doelgroepen.

Vertel een verhaal!

Uw verhaal blijft veel beter plakken bij uw potentiële klanten dan een opsomming van uw producten of diensten.