LEADGENERATIE

Onder leadgeneratie verstaan we alle activiteiten die leiden tot aankopen. We maken onderscheid tussen warme en koude leads. Waarbij warme leads potentiële klanten zijn, die al hebben aangegeven interesse te hebben in jouw bedrijf, product of dienst. Bij leadgeneratie trekken we de potentiële koper door de marketingfunnel en volgen het AIDA-model.

BESTAANDE KLANTEN

Je kunt zelf aan leadgeneratie doen binnen jouw eigen klantenkring, door herhaalaankopen en cross-selling te stimuleren. Denk dan aan het verlengen van een abonnement, of het aanbieden van een verwante dienst. Deze vorm van leadgeneratie doe je het beste persoonlijk en in 1-op-1 benaderingen per telefoon, post of e-mail.  Meer hierover in onze blog “Maak van je klant een ambassadeur”.

NIEUWE KLANTEN

Bij leadgeneratie met prospectie als doel, kan je gaan adverteren om mensen te bereiken die nog geen klant van je zijn. Kies voor de leadgeneratieaanpak die jou het meeste oplevert en investeer gericht. Als jij bijvoorbeeld jouw diensten alleen lokaal aanbiedt, dan kies je bijvoorbeeld voor leads door een SEA campagne in jouw directe regio. Zoek je B2B klanten in een specifieke branche? Dan heb je meer aan een advertorial in jouw vaktijdschrift. Of ben jij een aanbieder van telefoonhoesjes, dan doe je een landelijke SEA campagne op Instagram en Google. Hoe meer mensen jou kennen binnen jouw doelgroep, hoe meer leads het genereert.

Om een effectieve leadgeneratiecampagne op te zetten is van groot belang dat je je doelgroepen kent. Hoe beter je buyer persona’s, hoe beter je de campagne kan opzetten. Je kan dan met een minimum aan middelen de juiste mensen bereiken en hen aanzetten tot kopen.

Leadgeneratie gebeurt meestal multichannel, al biedt Facebook sinds enige tijd ook de mogelijkheid om een marketingfunnel te bouwen binnen dit medium. Van eerste aandacht trekken tot afronden van de aankoop. Al is het niet echt eenvoudig om op te stellen, het wel een erg aantrekkelijk alternatief voor starters, e.d. want je hebt dan in principe geen webshop nodig en zelfs eigenlijk geen website. Maar je bent dan wel 100% afhankelijk van Facebook uiteraard en of dat een goed idee is…

 Wil jij hulp bij je leadgeneratie? Contacteer ons!  

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Bekijk in onze vlog hoe je leert denken in doelgroepen.

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is je commercieel beleid als een kip zonder kop. Plik plok acties zullen weinig of geen effect hebben. In deze vlog vertellen we je hoe je te werk kan gaan om jaarlijkse doelen te stellen.