LANDINGSPAGINA

Ook wel: landing page, instappagina, entrance page of bestemmingspagina

De landingspagina, landing page of bestemmingspagina is de webpagina waar een bezoeker een website binnenkomt na het klikken op een banner, tekstlink, tekstadvertentie of zoekresultaat. Vaak worden landingspagina’s speciaal voor dit doeleinde gecreëerd.

Vooral bij een landingspagina, maar eigenlijk bij elke webpagina, vormt het een uitdaging om de bezoeker vast te houden en te verleiden verder te kijken op de website na de instappagina, om hem uiteindelijk te leiden naar een conversie. Bij het maken van een landing page wordt daarom vaak gewerkt met het AIDA-model.

Door in de tekst van een landingspagina zoekwoorden te gebruiken die gebruikt kunnen worden door de doelgroep van de pagina, is de kans groot dat zoekmachines in hun zoekresultaten zullen verwijzen naar de specifieke landingspagina. Binnen programma’s voor zoekmachinemarketing als Google Adwords is de inhoud van de landingspagina mede bepalend voor de cost per click van een advertentie.

 

+32 470 870 444
karine@costimulus.be

Onze recente berichten:

Stel doelstellingen

Zonder concrete doelstellingen is uw commercieel beleid als een kip zonder kop, uw plik plok acties leiden tot weinig of niets.

Denk in doelgroepen

“De klant” bestaat niet. Alles proberen verkopen aan iedereen zou wel eens kunnen uitdraaien op niets verkopen aan niemand. Leer denken in doelgroepen.

Vertel een verhaal!

Uw verhaal blijft veel beter plakken bij uw potentiële klanten dan een opsomming van uw producten of diensten.